Hogyan taníthat szakmódszertant olyan egyetemi tanár, aki az önéletrajza alapján a vizsgatanítása óta nem járt középiskolai osztályban? Persze biztosan nagyon sok könyvet olvasott a didaktikáról, de vajon helyettesítheti-e ez a személyes tapasztalatokat?
Nem az lenne a normális, hogy olyan tanároktól tanulnánk a szaktárgyunk tanításáról, akik éveken, évtizedeken át a közoktatásban dolgoztak? Akiknek van némi gyakorlatuk, tapasztalatuk?
Hogyan legyen naprakész egy olyan friss diplomás, aki egyetemen azt tanulta csak, hogyan tanítson 20-30 évvel ezelőtti gyerekeknek?
Szakmódszertan?
2008.04.16. 18:58 :: én-te-ő
3 komment
Címkék: tanárképzés
A bejegyzés trackback címe:
https://elte.blog.hu/api/trackback/id/tr67428767
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
DorKo · http://felsulooktatas.blog.hu/ 2008.04.17. 15:02:03
Hogy is van? ...aki nem tudja tanítja...Valami olyan az eleje, hogy aki tudja, csinálja - vagy mi.
Ezért is ilyen az oktatásunk.
Ezért is ilyen az oktatásunk.
garethkeenan 2008.04.18. 21:05:30
Szerintem a tapasztalatot nem lehet szóban átadni, mindenkinek magának kell megszerezni.
És kövezzetek meg, de úgy gondolom, hogy az elméletre igenis szükség van, az meg nem függ az iskolában szerzett tapasztalattól.
Persze súlyos gondok vannak a tanárképzéssel, de nem ez. Úgy gondolom, hiányzik egy lépcső az elmélet és a gyakorlat közt. Mégpedig, hogy a tanítási gyakorlat 15, 30, max 50 óra. szerintem a tanítási gyakorlatnak legalább fél évig kellene tartania, egyetemi-módszertanári és gyakorló iskolai-tanári felügyelettel.
És kövezzetek meg, de úgy gondolom, hogy az elméletre igenis szükség van, az meg nem függ az iskolában szerzett tapasztalattól.
Persze súlyos gondok vannak a tanárképzéssel, de nem ez. Úgy gondolom, hiányzik egy lépcső az elmélet és a gyakorlat közt. Mégpedig, hogy a tanítási gyakorlat 15, 30, max 50 óra. szerintem a tanítási gyakorlatnak legalább fél évig kellene tartania, egyetemi-módszertanári és gyakorló iskolai-tanári felügyelettel.
én-te-ő 2008.04.21. 21:52:33
Nem az elmélet ellen ágálok, természetesen arra is szükség van. Ahogy arra is, hogy a (kis)tanár a saját bőrén tapasztaljon meg dolgokat. Azt viszont siralmasnak tartom, hogy valaki egy egyetemi íróasztal mögül kitalálja, hogy kell tanítani, közben személyes tapasztalata alig van.
Ez olyan, mintha az orvosin olyan tanítana anatómiát, aki eddig könyven látott csak belső szervet. Szép-szép, de hiteles?
Ez olyan, mintha az orvosin olyan tanítana anatómiát, aki eddig könyven látott csak belső szervet. Szép-szép, de hiteles?
Legutóbbi hozzászólások