A blogról

Mi lenne, ha az ELTE egyetem lenne? Mi lenne, ha az ELTE elkezdene közeledni az egyetem ideája felé? Kiszolgálna olyan alap szükségleteket, amire egy egyetem való.

Beszéljünk nyíltan az ELTE-ről! Hogy milyen most, és milyen lehetne.

Véleményed van?

Cikket, kritikát, véleményt, javaslatot az ELTE-től ide küldhetsz. Írásod (ha külön nem kéred az ellenkezőjét) név nélkül jelenik majd meg.

Linkelj!

Legutóbbi hozzászólások

  • phaszfej: Tényleg jó hely volt. Főleg a szauna, meg a medence és a büfé, meg a lelátó fönt. Jó melegszendvic... (2015.07.09. 14:27) Uszoda az Ajtósin
  • Lily314: Jancsika a jegybeírás időpontjairól megfeledkezett. Tíz kurzus tíz oktatója ad meg jegybeírási idő... (2012.01.05. 21:56) andragógusképzésről küldték
  • ebtenyeszto: Garatulálok a jo és célratörő helyzetelemzésekhez! Sokan mondunk hasonlókat evek óta, nem sok pozi... (2010.04.09. 11:51) PePszi
  • kekec512: Igy van. Valsagtanacskozasok vannak, de elorelepes nem hiszem. A kozbeszerzes meg ki sincs kirva d... (2010.04.09. 07:51) Minek ide vegyszer...
  • kekec512: Igy van tudni kellene, hogy mire kepez az egyetem egy szakon - varhatonam milyen munkaeropiaci val... (2010.03.30. 23:31) Kitekintő
  • Utolsó 20

haliho! posztolni egykettő!

2007.11.27. 09:42 :: hanger

lehetne. tényleg. ha valaki akar postot kitenni, az keressen már meg, és szívesen hozzájárulok. azért nem postoltam egy darabig, hogy hátha valaki a pár ismerősön kívül végre a saját gondolatait kiteszi pellengérre.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elte.blog.hu/api/trackback/id/tr12243361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xen 2007.12.02. 01:31:47

Ez a blog a szívemből szól. Nem is értem, miért nem fedeztem fel korábban. Úgy látszik, ez a siralmas helyzet az elte-n a \"normális\" állapot.. Eddig azzal áltattam magam, hogy bizonyára csak az AJK-n nem stimmel a hozzáállás. Most lehet, h meg kéne \"nyugodnom\", h nem csak ott van hiba a rendszerben?.. Lehetetlen. Elég csak a németorszagi tapasztalataimra gondolnom. Sokan jönnek azzal, hogy persze, nekik van pénzük erre, de n sok minden nem azon múlik. Például az e-mail. Információs társadalom. XXI. század. Európa. Mégha csak Magyarország is. Nálunk mégsem divat. Minek is. Majd fogom magam, és szépen besasszézom, ha kell, 600 km-ről, mert nem kapok választ a 4 hete írt, kimondottan sürgős kérdésemre, h ugyan már, mikor lennének olyan szívesek adni egy időpontot, ami NEKIK megfelel és levizsgáztatni, mivel ugye a kinti vizsgáimmal is össze kéne hangolnom a fenséges elte kénye-kedvét. Van olyan levél, amire a mai napig nem kaptam választ (immáron 1 éve)... Ha meg netán érkezik valami szösszenet 2-3 héten belül (persze kizárólag akkor, ha stratégiát váltva a 3. héten óránként elküldöm szó szerint ugyanazt a e-mailt a kedves tanszéknek), akkor az a következő: \"nem tudom\", \"nem vagyok illetékes\" \"nézze meg a szabalyzatban, benne van\", \"jöjjön be személyesen\"(hátha akkor diadalittasan közölhetem önnel, h \"nincs ügyfélfogadás, 12-ig volt, es most 12 óra 2 perc van\"). Hozzátenném, h a németek átlag válaszadási reakciója az emailreimre 3 óra volt. Sokszor már tényleg a hátamon állt fel a szőr. Nem beszélve arról, h mindezt erasmus-os státuszban, amikor is elvileg én mondom meg, h nekem mi hogyan lenne jó, mivel ugye az ő hírüket is öregbítem messze földön, ehhez meg nem ártana némi hátországbeli támogatás. De nem, merthogy én csak kussoljak, itt én vagyok értük, nem ők a diákokért, mint egyes civilizáltabb helyeken. Merthogy a jogi egyetem úgy gondolja, hogy az a stílusos, ha körvonalaiban sem tartja be az általa lefektetett szabályokat. Minek, végülis ez csak a jogi egyetem. Bizonyára mindössze a szellemi és morális fejlődésemhez akarnak hozzájárulni azzal, h ilyen egyértelműen és ráadásul gyakorlatban \"felkészítenek\" az életre. Nagyon kedvesek. Csak azt nem értem, minek tanulok ezek után JOGásznak.. Persze ez csak 1 dolog. Na meg tisztelet a kivételnek, mert azért akad pár. De folytathatnám a nyelvtanulással is. Kint ez is megy. Méghozzá ingyen. Ugyan fizetnek tandíjat. Mint mi. Méghozzá ugyanannyit. Vagyis nem. Az LMU-n, az egyik legjobb német egyetemen Münchenben 300 Eurot. Igaz, hogy majd felemelik 500-ra. De cserébe ingyen jár a nyelvtanulás. Legalább 20 féle nyelvből, középfokig. Néhány népszerű nyelvből felsőfokig is. Helyben letehető, potom összegű nyelvvizsgával. Nem 25-30-40-50ezer egy felsőfokú, hanem 30-40 euro. De nálunk lehet 50ezer, mert úgyis kifizetjük, kit érdekel, hogy irracionális, amíg mindenki fizet, mint a kisangyal. Náluk meg csak 40 euro. Azert nem mind1. Merthogy szegények fizetnek tandíjat, ne sarcoljuk őket duplán.. Ráadásul a diákok tételesen lebontva megkapják, euróra pontosan, h mire is használja fel az egyetem a pénzüket. Kíváncsian várom, h mikor lesz az AJK-n vmi hasonló.. Lehetne mindezt folytatni a könyvtárral, büfével, fénymásolással, vizsgáztatási stílussal stb. de azt hiszem, a saját érdekemben most inkább megyek, és veszek egy hideg zuhanyt.. közben pedig arról álmodom, h hatha egyszer történik majd vmi csoda, és minden úgy fog működni itt is, ahogy annak működnie kellene..

g 2007.12.06. 17:16:27

Szomorú a takarító nénink. A dolgát továbbra is tökéletes minőségben végzi, csak szomorú. Megkérdeztem, hogy miért. Azt mondta, hogy most tudta meg, hogy a betegállományáról hozott igazolást megsemmisítette és szabadságnak könyvelte el a főnöke, így nincs már semmi szabadsága a karácsonyi szünetre.

Azt mondták neki állítólag, hoyg ne ugráljon, ha kell az állása. Nagyon nehezen hinném, hogy vannak ilyen gonosz emberek. Kizárt, hogy az elte ilyeneket alkalmazzon. De akkor mitől volt szomorú?

garethkeenan 2007.12.10. 17:49:32

Hello!
Ez a történet az Astoriánál játszódik. Kicsit hosszú, de ha a tetszik, akár a posztok közé is kiteheted.
Holvolt holnemvolt, a bölcsészkaron eljött az indexfelvétel ideje.
Gondolom elterjedt tény, hogy a bölcsészek általában túlságosan földhözragadt emberek, annyira tisztában vannak a határidőkkel, teendőkkel, hogy már igazából unják az egészet. Mivel a Tanulmányi Osztály a hallgatók érdekét tartja szem előtt, ezért az unalom elűzésére minden évben új határidőket, helyszíneket és eljárásokat találnak ki a hivatalos ügyek intézésére. Elképzelem, ahogy a TO-n konferenciasorozatot tartanak , "Mivel lehetne még és még és még érdekesebbé tenni a tennivalókat?" címmel. Ha jobban belegondolok, ez lehet a magyarázat arra, hogy bár mindig kb. egy órát kell sorban állnom, az előadók a sok-sok órás munkaidejükből csupán heti 16 órában fogadják a hallgatókat. A beiratkozás, az az ETR-en megy, nem is értem hogy képzelik, hogy nekem elegendő három kattintás ahhoz, hogy eljöjjön az a jóleső "Most aztán tényleg beiratkoztam, ez igen!" - érzés.
Hála Istennek, az egész félévi megfeszített agyalás legalább az indexfelvétellel kapcsolatban meghozta gyümölcsét.
Nem mondom, nem volt rossz az a játék sem, amikor még annyi volt az egész, hogy kitolták a leckekönyveket tartalmazó irattartókat a TO előterébe, aztán mindenki kiválasztot egy neki szimpatikusat egy (pár órával a nyitás után enyhén összekeveredett) kupacból. Ez azért is jó volt, mert közelebb hozta az embereket. Aki elég korán ment, tulajdonképpen másodpercek alatt deríthetett ki személyes adatokat a hallgatótársairól(fényképpel!!!). Velem soha nem fordult elő, de hallottam olyan szerencsésről, aki a második fordulóba jutott és kereshette azt, aki (remélhetőleg) véletlenül elvitte az indexét.
Idén még jobb. Képzeljünk el egy termet az indexekkel. Két srác osztja onnan a leckekönyveket. Mire kiderült, hogy hol is van ez, beálltam a sorba. El voltam keseredve, "jajj, túl hamar végzek, mit kezdek majd vajon azzal a sok idővel"- gondoltam.
Sorra kerülök. Mondom a nevem.
- Nem úgy van az - közli a fiatalember.
- Hát akkor hogy? - kérdezem.
- Ott van a folyosón kitéve névsor, ott neved rajta van. Mellette szám nyomtatva. Olyan sorrendben Indexek itt a polcon. (Nem, tényleg nem aBc- sorrendben- a mesélő) Odamész, megnézed neved mellett számot, megjegyzed, visszajössz, újra kiállod a sort, bemondod számot, megkapod Indexed.
Odamegyek a listához. Keresem a nevem. Nem találom sehol. Nézem megint. Egyre jobban izgulok. Még mindig nem találom.
Odaállok a srác elé:
- Nem találom a nevem.
- Menjél akkor TO-s nénidhez.
És itt jön az a rész, ahol én elkezdtem trükközni. Megalkuvó módon nem jártam végig a kálváriát, nem akartam megváltani a világot, nem balhéztam, nem is tiltakoztam és nem a tanulmányi előadómhoz mentem, hanem a bácsihoz a külföldi hallgatóknak fenntartott szobában, aki mindent el tud intézni egy lépésben. (hogy erre hogy jöttem rá,az egy másik történet).
Kérdezte, hogy van-e valami baj az indexemmel. Bocsánatot kért a kevesebb(!!!) mint 30 másodperces várakozásért "sokan használják a rendszert", megnézte, hogy tényleg minden renben van, majd saját maga(!) elment az indexemért és a következ jótanácsot adta(megpróbálom szószerint):
- Ha én bölcsészhallgató lennék, én lefénymásolnám az indexemet, mert ha valamilyen véletlen folytán pont a maga indexét viszik el az UFÓk, az szopacs, mert államvizsgára nem jelentkezhetek az ETR alpján, csak Indexszel. (ez nekem új információ volt, nem mintha közel lenne)
Prológus:
Mégis el tudtam tölteni a sok extra időt. Beültem egy kávéra szép és mégszebb lányok közé három ajtóval és egy lépcsőfordulóval arrébb. Csak hogy irígykedjetek.

e 2007.12.10. 18:57:05

Annyira nem új ez a fajta indexfelvétel. Legalábbis emlékeim szerint egy pár féléve így és itt kell felvenni, és lekopogom, de nekem 3 mp-nél többet még nem kellett várnom. Csak hogy valami jót is halljunk a bétékáról. Vagy szimplán szerencsés csillagzat alatt születtem? Vagy...?

garethkeenan 2007.12.10. 21:19:47

Lehet, hogy nem annyira új a rendszer(én halasztottam), de kettő félévvel ezelőtt még tutira csak kidobták az indexeket a folyosóra.
Meg ez nem is a btk-ról, inkább a TO-ról és az ügyintézésről szól.
Hogy ide-oda küldözgetnek, ha valami gondod van.
És ironikus, hogy a külföldi diákok előadója oldja meg, és ha bnne nincs meg ez a jóindulat, (mer hogyha valaki,hát ő takarózhatna azzal, hogy nem az ő hatásköre), fél napot állhatnék sorba a saját előadómnál(már ha épp eltalálom, hogy melyik nap van nyitva,mert nem elég, hogy keveset rendelnek, még változtatják is az időt), aki viszaküldene, hogy neki fogalma sincs, mer az ETRben minden rendben.
Ráadásul találkoztam egy lánnyal, aki szintén nem találta a nevét, ami persze nem reprezentatív példa, csak azt mutatja, hogy nem egyedi az eset(vagy csak az a lány nem ismeri az abc-t)
Lehet különben, hogy rosszkor voltam ott, és azért volt nagy a sor, és az is lehet, hogy én vagyok túlérzékeny és akár már három másodpercet is soknak érzek, ha kétszer és ráadásul feleslegesen kell végigállnom. Sőt azt mondom, hogy nem lehet minden tökéletes, Murphy, stb. DE hogy miért kell a folyosóra kitett listából előkeresni a neved, majd mondani a sorszámot, számomra igazi rejtély.
Talán annyi, hogy a srácnak, aki kiadja, fogalma se legyen ki indexét kinek adta. Hogy így könnyebb legyen összekeverni mondjuk két Tóth Katalint vagy öt Kovács Ágit.
Vagy hogy azért ne kelljen kimondani a nevet, hogy a Füsti Pisti anélkül vehesse fel az Erzsike indexét, hogy a néhány vicceskedvű óvodás, aki véletlenül arra jár, kinevetné, hogy fiú létére lánynevet mond.
Vagy a TO-sok unatkoznak, és szeretnek excelben adatbázisokkal játszani és azokat hibásan kinyomtatni. Vagy...????

e 2007.12.11. 20:46:08

Mondjuk ezt én sem teljesen vágom, hogy miért kell ez a beszámozós rendszer, de én általában könnyen alkalmazkodom mások játékaihoz. Ha ez nekik jó... engem nem zavar. Lehet, hogy egyszer rákérdezek. Vagy megtette már valaki?
süti beállítások módosítása