A blogról

Mi lenne, ha az ELTE egyetem lenne? Mi lenne, ha az ELTE elkezdene közeledni az egyetem ideája felé? Kiszolgálna olyan alap szükségleteket, amire egy egyetem való.

Beszéljünk nyíltan az ELTE-ről! Hogy milyen most, és milyen lehetne.

Véleményed van?

Cikket, kritikát, véleményt, javaslatot az ELTE-től ide küldhetsz. Írásod (ha külön nem kéred az ellenkezőjét) név nélkül jelenik majd meg.

Linkelj!

Legutóbbi hozzászólások

  • phaszfej: Tényleg jó hely volt. Főleg a szauna, meg a medence és a büfé, meg a lelátó fönt. Jó melegszendvic... (2015.07.09. 14:27) Uszoda az Ajtósin
  • Lily314: Jancsika a jegybeírás időpontjairól megfeledkezett. Tíz kurzus tíz oktatója ad meg jegybeírási idő... (2012.01.05. 21:56) andragógusképzésről küldték
  • ebtenyeszto: Garatulálok a jo és célratörő helyzetelemzésekhez! Sokan mondunk hasonlókat evek óta, nem sok pozi... (2010.04.09. 11:51) PePszi
  • kekec512: Igy van. Valsagtanacskozasok vannak, de elorelepes nem hiszem. A kozbeszerzes meg ki sincs kirva d... (2010.04.09. 07:51) Minek ide vegyszer...
  • kekec512: Igy van tudni kellene, hogy mire kepez az egyetem egy szakon - varhatonam milyen munkaeropiaci val... (2010.03.30. 23:31) Kitekintő
  • Utolsó 20

gyávaság

2007.11.27. 09:28 :: hanger

mint szociológus hallgató, vagy mint szociális kontextusra érzékenyebb ember járatom az agyamat azon, hogy miért tűnik nekem úgy ez az egész, mint valami végtelen gyáva megalkuvás. játékelméletből is ismertek azok a módszerek, ahogyan egyetlen puskával százakat lehet kiirtani, holott csak az kéne, hogy a száz ember egyszerre ugrik rá arra akinél a puska van, és öt ember kivételével mindenki életben maradna. senkinek sem éri meg nagyszájúskodni. valószeg nekem sem éri meg. remélem azért nem lőnek a dunába.
az a hipotézisem, hogy a társadalomból egy reprezentatív minta ezt nem nyelné le. mondjuk a mozdonyvezetőknek ha ilyen büféjük lenne, vagy ennyi ruhatámogatást kapnának mint én, vagy ők is pontosan nulla forintért túlóráznának, vagy a problémáikról az egyébként egyáltalán nem független újságukban nem írhatnának, akkor másnap már mindenki biciklivel tudna csak közlekedni. itt az eltén, meg a barmok sorbaállnak a büfé előtt félórát. amikor évek óta mindig a nap közepén van ebédidő. ha én üzemeltetném a büfét, akkor tudnám, hogy mikor van szükség még emberekre. a birkák meg csak állnak. nincs sztrájk. semmi.
azon gondolkodom, hogy itt az eltén miért más a minta. kell legyen valamilyen kontraszelekciós eljárás, aminek keretében a birkák nagyobb arányban jönnek ide, mint akárhova máshová a világban. és kell továbbá egy kontraszelekciós eljárás, aminek keretében a tanárok között is nagyobb valószínűséggel azok maradnak itt, akik valamilyen szempontból birkák.
nem tudom elképzelni, hogy miért.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elte.blog.hu/api/trackback/id/tr13243349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tortaevo 2007.11.27. 15:44:12

azt hiszem, hogy en is gyava vagyok.

bosszant, hogy az elso emeleti buffeben 190 Ft egy darab sütemény és ennek ellenére rendszeresen nem kapok szamlat. valoszinu azert nem kerem el a panaszkonyvet, mert gyava vagyok, es/vagy nem akarok balhezni.

e 2007.11.28. 12:56:19

Gondolom a büfések is tudják, mikor van szükség emberre, de az ebédidő kb egy (max két) óráig tart... Van olyan ember, aki bejön beugrósnak egy (max két) órára azért, hogy az ebédidő gördülékeny legyen? Persze rutinos vendéglátósokat lehetne felvenni, akiknek ebédidőben nyolc kezük van, de a rutinos vendéglátósok sajnos ritkán dolgoznak egyetemi büfékben...

A sztrájktól nem lesz ebédem, a várakozástól tapasztalatom szerint igen. Hát én sem vagyok egy nagy forradalmár, ezt meg kell hagyni...

hanger 2007.11.29. 09:42:17

hát igazából az a kérdés, hogy ez egy büfé, ahol merő véletlenül délben lehet még valami langyított kaját is kapni, mert akkor persze érthető, hogy nagy a sorbanállás, hiszen ez csak egy büfé, ha viszont ez egy olyan hely, ami azért van, hogy az elte dolgozóknak legyen hol ebédelniük, hogy ne kelljen a drága munkaidőt azzal tölteni, hogy kigyalogolunk messzi épületekbe (persze jó dolog valakivel elsétálni ebédelni, nem mondom), amit röviden úgy szoktunk hívni, hogy menza, akkor persze, hogy tűrhetetlen, hogy nem oldják meg, hogy ne legyen sorbanállás. ugye vegyük észre azért tehetik meg, hogy nagy legyen a sorbanállás, mert nincs verseny. van az egyetemen sok olyan emberk, aki mellékállást keres. mondjuk napi két óra munka közvetlenül az egyetemen nem rossz munka. nem hiszem el, hogy nem volna rá jelentkező. csakhogy egy ember két óráját kifizetni drábágg, ha nincs verseny, mint száz ember félóráját nemkifizetni (mert azt ugye az egyetem fizeti).
na ez nem világos nekem. én még olyan munkahelyről nem hallottam, ahol a dolgozók ideje fontos, és eltűrné a vezetőség, hogy a büfét üzemeltető cég ne gondoskodjék a sorbanállásmentességtől.
süti beállítások módosítása