A blogról

Mi lenne, ha az ELTE egyetem lenne? Mi lenne, ha az ELTE elkezdene közeledni az egyetem ideája felé? Kiszolgálna olyan alap szükségleteket, amire egy egyetem való.

Beszéljünk nyíltan az ELTE-ről! Hogy milyen most, és milyen lehetne.

Véleményed van?

Cikket, kritikát, véleményt, javaslatot az ELTE-től ide küldhetsz. Írásod (ha külön nem kéred az ellenkezőjét) név nélkül jelenik majd meg.

Linkelj!

Legutóbbi hozzászólások

  • phaszfej: Tényleg jó hely volt. Főleg a szauna, meg a medence és a büfé, meg a lelátó fönt. Jó melegszendvic... (2015.07.09. 14:27) Uszoda az Ajtósin
  • Lily314: Jancsika a jegybeírás időpontjairól megfeledkezett. Tíz kurzus tíz oktatója ad meg jegybeírási idő... (2012.01.05. 21:56) andragógusképzésről küldték
  • ebtenyeszto: Garatulálok a jo és célratörő helyzetelemzésekhez! Sokan mondunk hasonlókat evek óta, nem sok pozi... (2010.04.09. 11:51) PePszi
  • kekec512: Igy van. Valsagtanacskozasok vannak, de elorelepes nem hiszem. A kozbeszerzes meg ki sincs kirva d... (2010.04.09. 07:51) Minek ide vegyszer...
  • kekec512: Igy van tudni kellene, hogy mire kepez az egyetem egy szakon - varhatonam milyen munkaeropiaci val... (2010.03.30. 23:31) Kitekintő
  • Utolsó 20

xen küldi az AJK-ról

2007.12.03. 13:53 :: hanger

Ez a blog a szívemből szól. Nem is értem, miért nem fedeztem fel korábban. Úgy látszik, ez a siralmas helyzet az elte-n a \"normális\" állapot.. Eddig azzal áltattam magam, hogy bizonyára csak az AJK-n nem stimmel a hozzáállás. Most lehet, h meg kéne \"nyugodnom\", h nem csak ott van hiba a rendszerben?.. Lehetetlen. Elég csak a németorszagi tapasztalataimra gondolnom. Sokan jönnek azzal, hogy persze, nekik van pénzük erre, de n sok minden nem azon múlik. Például az e-mail. Információs társadalom. XXI. század. Európa. Mégha csak Magyarország is. Nálunk mégsem divat. Minek is. Majd fogom magam, és szépen besasszézom, ha kell, 600 km-ről, mert nem kapok választ a 4 hete írt, kimondottan sürgős kérdésemre, h ugyan már, mikor lennének olyan szívesek adni egy időpontot, ami NEKIK megfelel és levizsgáztatni, mivel ugye a kinti vizsgáimmal is össze kéne hangolnom a fenséges elte kénye-kedvét. Van olyan levél, amire a mai napig nem kaptam választ (immáron 1 éve)... Ha meg netán érkezik valami szösszenet 2-3 héten belül (persze kizárólag akkor, ha stratégiát váltva a 3. héten óránként elküldöm szó szerint ugyanazt a e-mailt a kedves tanszéknek), akkor az a következő: \"nem tudom\", \"nem vagyok illetékes\" \"nézze meg a szabalyzatban, benne van\", \"jöjjön be személyesen\"(hátha akkor diadalittasan közölhetem önnel, h \"nincs ügyfélfogadás, 12-ig volt, es most 12 óra 2 perc van\"). Hozzátenném, h a németek átlag válaszadási reakciója az emailreimre 3 óra volt. Sokszor már tényleg a hátamon állt fel a szőr. Nem beszélve arról, h mindezt erasmus-os státuszban, amikor is elvileg én mondom meg, h nekem mi hogyan lenne jó, mivel ugye az ő hírüket is öregbítem messze földön, ehhez meg nem ártana némi hátországbeli támogatás. De nem, merthogy én csak kussoljak, itt én vagyok értük, nem ők a diákokért, mint egyes civilizáltabb helyeken. Merthogy a jogi egyetem úgy gondolja, hogy az a stílusos, ha körvonalaiban sem tartja be az általa lefektetett szabályokat. Minek, végülis ez csak a jogi egyetem. Bizonyára mindössze a szellemi és morális fejlődésemhez akarnak hozzájárulni azzal, h ilyen egyértelműen és ráadásul gyakorlatban \"felkészítenek\" az életre. Nagyon kedvesek. Csak azt nem értem, minek tanulok ezek után JOGásznak.. Persze ez csak 1 dolog. Na meg tisztelet a kivételnek, mert azért akad pár. De folytathatnám a nyelvtanulással is. Kint ez is megy. Méghozzá ingyen. Ugyan fizetnek tandíjat. Mint mi. Méghozzá ugyanannyit. Vagyis nem. Az LMU-n, az egyik legjobb német egyetemen Münchenben 300 Eurot. Igaz, hogy majd felemelik 500-ra. De cserébe ingyen jár a nyelvtanulás. Legalább 20 féle nyelvből, középfokig. Néhány népszerű nyelvből felsőfokig is. Helyben letehető, potom összegű nyelvvizsgával. Nem 25-30-40-50ezer egy felsőfokú, hanem 30-40 euro. De nálunk lehet 50ezer, mert úgyis kifizetjük, kit érdekel, hogy irracionális, amíg mindenki fizet, mint a kisangyal. Náluk meg csak 40 euro. Azert nem mind1. Merthogy szegények fizetnek tandíjat, ne sarcoljuk őket duplán.. Ráadásul a diákok tételesen lebontva megkapják, euróra pontosan, h mire is használja fel az egyetem a pénzüket. Kíváncsian várom, h mikor lesz az AJK-n vmi hasonló.. Lehetne mindezt folytatni a könyvtárral, büfével, fénymásolással, vizsgáztatási stílussal stb. de azt hiszem, a saját érdekemben most inkább megyek, és veszek egy hideg zuhanyt.. közben pedig arról álmodom, h hatha egyszer történik majd vmi csoda, és minden úgy fog működni itt is, ahogy annak működnie kellene..

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elte.blog.hu/api/trackback/id/tr10250723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hanger 2007.12.03. 14:01:35

érdekes, hogy a jogászok sem tudnak nagyon mit tenni. én azt hittem, hogy ott sokkal-sokkal jobb a helyzet. álmaimban ott olyan diákok éltek, akik tudnak élni a diákjogokkal, vagymikkel.

én most azt játszom (egyáltalán nem szórakoztat), hogy mindenkivel írásban kommunikálok. nem e-mailben, hanem leírva, kinyomtatva két példányban átvetetve. hihetetlenül hatásos. ha valaki szóban válaszol, akkor amit szóban válaszol azt békésen meghallgatom, jegyzetelek közben, majd szépen leírom, kinyomtatom két példányban, és átvetetem. olyan drasztikusan csökkent azóta a szembehazudások száma, hogy az valami hihetetlen. bámulatos ereje van a papírnak.
van aki ilyenkor azonnal javítani kér dolgokat, hogy: "hát ő nem is úgy gondolta, hogy nem akar vele foglalkozni, hanem hát úgy értette, hogy akar vele foglalkozni, mert hát mégiscsak ő az illetékes..."

persze van aki kiabál, hogy ő márpedig nem írja alá, ilyenkor nem állok le beszélgetni, rácsapom az ajtót ha nagyon hangos és egy lendülettel megyek tovább a főnökéhez, és leadom ott a titkárságon ráírva, hogy xy alkalmazott nem volt hajlandó átvenni a papírt.

jogászok miért nem csinálják ezt?
van egy hallgatóm, aki meg esküszik az ajánlott levélre. lehet, hogy az mégjobb. meg hát az elte postázója nem is tud átvenni ajánlott levelet (ez is vicces), szóval azért még be is kell gyalogolni a postára. szerintem az már túlzás. bár tagadhatatlanul nem minden esetben.

xen 2007.12.03. 14:26:14

sajnálom, h ki kellett rángatnom a jogászokról táplált illúzióidból.. mindenesetre ez a papír alapú kommunikáció n tetszik, esküszöm, kipróbálom, ha legközelebb ilyen ügyem akad, és beszámolok az eredményről!

bogi 2007.12.04. 01:57:30

Bibibiiii, nalunk szinte mindig aznap vagy masnap valaszolnak. Amikor az egyik ficko 2 het mulva valaszolt, akkor bocsanatot kert.

Minden karon mas rohad, tok erdekes, hogy ezek kiderulnek. Ossze lehetne szedni, hogy egyetemen belul mi az, ami valahol mukodik, es elgondolkozni, hogy ott miert. (pl a BTK-nak van normalis menzaja, az AJK-n van tankonyvborze,) Bar ezek kozul nehany az adott kar jellegebol adodik. (pl. hogy nalunk valaszolnak az emailekre)
süti beállítások módosítása