A blogról

Mi lenne, ha az ELTE egyetem lenne? Mi lenne, ha az ELTE elkezdene közeledni az egyetem ideája felé? Kiszolgálna olyan alap szükségleteket, amire egy egyetem való.

Beszéljünk nyíltan az ELTE-ről! Hogy milyen most, és milyen lehetne.

Véleményed van?

Cikket, kritikát, véleményt, javaslatot az ELTE-től ide küldhetsz. Írásod (ha külön nem kéred az ellenkezőjét) név nélkül jelenik majd meg.

Linkelj!

Legutóbbi hozzászólások

  • phaszfej: Tényleg jó hely volt. Főleg a szauna, meg a medence és a büfé, meg a lelátó fönt. Jó melegszendvic... (2015.07.09. 14:27) Uszoda az Ajtósin
  • Lily314: Jancsika a jegybeírás időpontjairól megfeledkezett. Tíz kurzus tíz oktatója ad meg jegybeírási idő... (2012.01.05. 21:56) andragógusképzésről küldték
  • ebtenyeszto: Garatulálok a jo és célratörő helyzetelemzésekhez! Sokan mondunk hasonlókat evek óta, nem sok pozi... (2010.04.09. 11:51) PePszi
  • kekec512: Igy van. Valsagtanacskozasok vannak, de elorelepes nem hiszem. A kozbeszerzes meg ki sincs kirva d... (2010.04.09. 07:51) Minek ide vegyszer...
  • kekec512: Igy van tudni kellene, hogy mire kepez az egyetem egy szakon - varhatonam milyen munkaeropiaci val... (2010.03.30. 23:31) Kitekintő
  • Utolsó 20

Gigászi robotharc Dunaújvárosban

2010.04.14. 16:17 :: én-te-ő

Második alkalommal adnak egymásnak randevút az ország 9 műszaki felsőoktatási intézmnyének csapatai a II. dunaújvárosi Robotino Olimpián, a jövő hét elején. A szervezők a robotprogramozási verseny mellett egy igazán látványos technikai újítást is az érdeklődők elé tárnak – egy hatalmas, medúzára emlékeztető robot fog úszkálni a Robotino Aréna légterében. A tavalyi nagy érdeklődésre való tekintettel az idei robotharc a Facebookon percről-percre is követhető lesz, így távolról szoríthatunk a ELTE csapatának! 

A Festo és a Dunaújvárosi Főiskola közös rendezvénye a II. Robotino Olimpia április 19-20-án hozza össze újra az informatika és a robottechnológia iránt aktívan érdeklődő hallgatókat.

A Robotino Olimpia lényege, hogy a csapatok, a szervezők által rendelkezésre bocsátott, azonos kvalitású autonóm mobil robotokat úgy programozzák be, hogy azok képesek legyenek az ügyességi és logikai akadálypályákon, valamint egy küzdőtéren is helytállni, a megadott feladatokat sikerrel végrehajtani.

 Idén a tavalyinál eggyel több – összesen 9 – felsőoktatási intézmény 15 csapata száll szembe egymással az igazán kecsegtető fődíjért, ami nem más, mint egy kvalifikáció a Festo Logistics Competition (FLC) nemzetközi mobilrobot-programozási versenyére, melyre 2010. június 19-25-e között kerül sor Singapore-ban. A fődíj természetesen tartalmazza a nevezési díjat és a teljes csapat, valamint egy oktató utazási költéségét is. 

A nemzetközi hagyományokkal rendelkező verseny célja, hogy játékos vetélkedő keretein belül vonják be a műszaki pályára készülő hallgatókat a kutatás-fejlesztési tevékenységbe. Tekintettel arra, hogy csapatversenyről van szó a bírálati szempontok között kiemelt jelentőséggel bír a csapattagok közötti együttműködés, a jó helyzetfelismerés és a kreativitás.

A 2009-ben, első alkalommal megrendezett Robotino Olimpia sikerére alapozva a szervezők idén rendkívül érdekes kísérőprogramokkal színesítik a kétnapos versengést. Fő attrakcióként Dunaújvárosba viszik a Festo által kifejlesztett Air Jelly robot-medúzát, amely a Robotino Aréna légterében fog úszkálni a rendezvény ideje alatt. Az AirJelly egy új, biológiai alapú, festői mozgású robot. Felépítését tekintve egy héliummal töltött ballon, amelyhez 8 csáp csatlakozik. A lágyan evező csápok a levegőbe emelik a robotot, amelynek mozgása kifejezetten élethűen utánozza a névadó medúzát. A fejlesztés egyedülállóan innovatív, hiszen a természetet utánzó mozgás korábban nem volt ismeretes az ipari automatizálás történetében. Lehetőség lesz egy pneumatikus golyós játék és egy szintén pneumatikus gokart kipróbálására is, de a látogatók akár büntetőket is rúghatnak egy robotkapusnak.

Tekintettel arra, hogy az olimpiának otthont adó dunaújvárosi Campus Aréna befogadóképessége – a résztvevő csapatok számából és a Robotinok küzdőterének méretéből fakadóan – korlátozott, a szervezők arra készülnek, hogy a kétnapos rendezvényt folyamatos online közvetítéssel fogják az otthon maradt érdeklődők számára is elérhetővé tenni. Bánhegyesi Attila, a rendezvény közösségi média koordinátora ígéri, hogy gyorsreagálású csapata a verseny minden fontos mozzanatáról be fog számolni a „II. Robotino Olimpia 2010” nevű Facebook rajongói oldalon, amelyhez már most lehet csatlakozni. Az online közvetítésnek köszönhetően a csapatok távol maradt szurkolói sem maradnak le az izgalmakról, sőt akár üzeneteikkel buzdíthatják is intzéményük robotprogramozó harcosait, illetve egyéb, interaktív akciókkal távoli részesei lehetnek az eseményeknek. 

Szólj hozzá!

PePszi

2010.04.09. 10:33 :: én-te-ő

Némi fanyar nosztalgiával tekintek vissza a pepszis tárgyaimra. Innen - jó messziről - nézve olyanok, mint a tarka virágok a mezőn. Mind más, még az is, ami elsőre ugyanannak tűnik. Mind egyedi, egy saját kis univerzum. Ráadásul a kép folyton változik, még ha nem is minden évszakkal, de azért épp elég gyakran.

Képzésem x (5<x<10) éve alatt háromszor gondolták át újra, hogy is legyen ez, mely félévben és milyen név alatt tanuljunk valamit. Arról, ami az én szempontomból végeredménynek telinthető, van egy mentésem (40 oldal). Gyanúm szerint ugyanis mire legközelebb be akarom számítattni az elvégzett tanegységeimet valahol a Nagy Magyar Felsőoktatás egy másik szegletében, addigra a mostani rendszernek is hűlt helye lesz.

De legyünk optimistább, bizonyára egyre jobb és jobb lesz.

A központosításnak hála közös pepszis órákara járnak a bölcsészek a kockákkal, ennek nagy előnye, hogy megnézhetjük, hogy a másiknak is egy orra és két füle van, talán ő sem marslakó. A hátránya, hogy könnyen kerülhet az ember egy olyan csoportba, ahol 100 emberből egyet sem ismer, még látásból sem. (Aki itt azt gondolná, hogy csak szervezés kérdése, hogy egy előadásra járjunk ismerőseinkkel, nem hallott még a mázliszámokról.)

Az összes tanári szak összes másodévese az sok. Nagyon. És ott vannak még a lemaradozó felsőbbévesek, akik szintén fel kívánják venni ugyanazt a másodéves tárgyat. Még előadás esetén is több párhuzamos kurzust kell indítani, hát még gyakorlatnál. Ez több különböző időpontot, helyszínt és előadót jelent. Itt kezdődik a szerencsejáték: kinél mi a követelmény? Az átlag egyetemista szemével nézve: hol a legolcsóbb az a két kredit? Kurzus és kurzus közt húzódhat bizony Grand Canyon, még ha a kód egyezik is. Itt egy laza, alig felügyelt vizsgazéhá, ott egy véres, huszon tételes szóbeli, oktató vérmérséklete szerint.

Az már csak a hab a tortán, hogy a tananyag oktatóról oktatóra változhat. Persze van kiadott tematika (a már említett 40 oldal egyikén), de igazából úgyis az lesz, ami az előadó szíve csücske. Mondjuk egy félévnyi csecsemőlélektan, hisz mindenki középiskolai tanárnak készül, érthető az összefüggés. Ajánlott olvasmány is van, de a vizsga az előadó könyvéből lesz. Vagy a főnökének könyvéből. Az, hogy esetleg még nem jelent meg, nem akadály.

A pepszis órák helyszíne sokszor a romantikus Kazinczy utcai épület. Ebben az a jó, hogy a tanárszakosok egyike sem ott lakik: ki a Múzeum körútról érkezik, ki az Ajtósiról, ki a Lágymányosról. Egészséges életre nevelés: loholás végig a Wesselényi utcán.

A képzés csúcsa a szigorlat. Az ember próbálja összepárosítani az elhangzottakat a tételsorral. Levélben terjedő Pepszi tételek röviden, ötven oldalas kivonat, mint gimiben a kötelező olvasmányok zanzái. Pletykák a bizottságokról. Remgő térdpárok a folyosón: Te mit tudsz Herbartról...? Egymás lelkét ápolja a tarisznyás angolos srác és az elszánt arcú földrajzos csaj.

Persze mindez most már csak nosztalgia. Olyan, mint cukrozott citromba harapni. A cukor rajt az idő.

1 komment

Címkék: tanárképzés ppk

Mikor lenne jó egyetem az ELTE?

2010.04.08. 18:01 :: én-te-ő

Ismét vendégposzt:

Mikor lenne jó egyetem az ELTE?

- Ha a vezetői posztokra (rektor-dékán-intézetigazgató-tanszékvezető) nem csak egy-egy, nagynehezen meggyőzött jelentkező lenne, hanem 4-5 energikus, az egyetemnek segíteni akaró, független, autonóm személyiség versengene a kinevezésekért;

- Ha az ELTE gazdasági vezetése nem máshonnan - finoman szólva – elküldött emberekből állna,

- Ha a legjobb oktatók és kutatók nem éreznék úgy, hogy ha lehetne, már holnap máshol dolgoznának, és nem az ELTÉ-n (ma kivétel nélkül így érzik),

- Ha az ELTE oktatói a magukénak éreznék az egyetemet, és nem egy olyan helynek, ahonnan csak rosszat várhatnak,

- Ha valamennyi ELTE professzornak lenne MTA doktori fokozata, ideértve az pl. az újonnan megválasztott rektort is,

- Ha az ELTE Szenátusa nem a bukott politikusok lerakodóhelye lenne,

- Ha az 5-10 éven át egyenletesen pocsék szakmai teljesítményt nyújtó oktatókat illetve titkárnőket, asszisztenseket udvariasan megkérnék, hogy máshol dolgozzanak,

- Ha nem azért versengenénk a társegyetemekkel, hogy minél több rossz diákot vegyünk fel a fejkvóta miatt, akik aztán tönkreteszik az egész képzést,

- Ha erre a blogra az ELTE oktatói közül többen mernének írni, és nem félnének a retorzióktól, mert nem lennének,

- Ha lenne demokratikus közélet az ELTÉ-n, internetes fórumokkal, blogokkal, és nevüket vállaló emberekkel, és a meggondolatlan vezetők tarthatnának attól, hogy megkérdezik tőlük, hogy miért is kell pl. páncélozott Volvóval járni, közpénzből.

- Ha a karok, intézetek és az ELTE gazdálkodása átlátható lenne, kezdve a rektori fizetéstől (mennyi is?) a vezetői pótlékokon át a "titkos" kari jutalmazási keretekig, és a vezetőknek a közpénzekből kifizetett jutalmai is nyilvánosak lennének,

- Ha minden hónapban internetes, anonim szavazással értékelni lehetne a kari és az egyetemi vezetés (és persze a gazdasági vezetés) teljesítményét az adott hónapban,

- Ha a HÖK-ös képviselők az intézeti, kari és egyetemi vezetésből is eltűnnének, így nem szavazhatnának a személyi és tudományos, valamint gazdasági kérdésekről (amikhez nem értenek, és nincs is sok közük hozzá), viszont az ezután létrehozandó, csak az oktatással foglalkozó, intézeti, kari és egyetemi fórumokon jelentős szerepet kapnának mind az oktatás szervezésében, mind pedig a hallgatói érdekvédelemben.

 

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény kutatás pénz email

Minek ide vegyszer...

2010.04.04. 21:59 :: én-te-ő

Levelet hozott a posta:

"Mi lenne, ha az ELTE egyetem lenne?

Akkor mondjuk lenne kutatas (is)...

de persze csak vegyszerek nelkul:

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Date sent:          Sun, 28 Mar 2010 10:39:16 +0200
Subject:            vegyszer közbeszerzés
Priority:           normal

Tisztelt Intézetigazgató!

Kérem tájokoztassa valamennyi érdekelt kollégáját, hogy az Egyetem által a Scarabeus,
Molar, és Sigma cégekkel kötött közbeszerzési szerződés március 31-el lejár. Mivel egyelőre
nem sikerült az új közbeszerzési eljárást elindítani, április 1-től kezdődően szabályosan nem
lehet vegyszert beszerezni. Aki teheti, adja fel az előreláthatóan szükséges vegyszerekre a
megrendelést még március vége előtt, még akkor is, ha esetleg csak későbbi szállítást kér.
március 31-én,

üdvözlettel:

Détári László
dékánhelyettes
""""""""""""""""""""""""""""""
""""""""""""""""""""""""""""""

A felelost persze ne keresse senki...

Eleve nem is kellene, hogy ez kozbeszerzes legyen - de a teljesen inkompetens egyetemi vezetes ezt hatarozottan raerolteti a teljes passzivitasba szoktatott oktatoi (kutatoi) retegre...."

1 komment

Címkék: kutatás pénz email közbeszerzés

Oklevélmelléklet

2009.08.03. 14:11 :: én-te-ő

Az oklevélmelléklet egy olyan dokumentum, ami a külföldi munkavállalást hivatott megkönnyíteni. Ahogy a neve is mutatja, nem helyettesíti a hagyományos diplomát, hanem kiegészíti azt. Tartalmaz egy rövid tájékoztatót a magyar felsőoktatásról, a diplomát kibocsátó intézményről, az elvégzett szakról, és félévre bontva szerepelnek benne a tanegységek (név, típus, óraszám, kredit, érdemjegy). Mindez magyar és angol nyelven, de külön kérésre (térítés ellenében) kiállítható más nyelv(ek)en is.

Az oklevélmellékletet a főiskolát, egyetemet végzettek kapják az oklevelükkel együtt. A dokumentumot a diplomát adó felsőoktatási intézmény bocsátja ki. Azok, akik 2006. március 1-je után végeztek, mind a magyar, mind az angol nyelvű oklevélmellékletet ingyen kapják meg.

(További részletek a hivatalos honlapon találhatóak.)

A Természettudományi Karon a mellékletek átadására a diplomaosztó ünnepség után sor került, ám a dokumentum kapcsán több probléma is felmerült.




Egy p betű ide vagy oda, mit számít?

A tördelési- és helyesírási hibákon kívül több helyen hibás vagy teljesen elmaradt az angol fordítás, vagyis az angol verzióban magyarul szerepelnek a tanegységek.


Félig magyar, félig angol. Magára vessen, ki nem érti.

Amennyiben a későbbi külföldi munkáltatónak vagy szakmai elismertetést végzőnek további kérdései vannak a magyar felsőoktatással vagy a végzettséggel kapcsolatban, megkeresheti azzal a dokumentumot kibocsátó intézményt. Jelen esetben személyesen.

A telefont még nem kötötték be. Nem tudjuk, mi az a fax.

Frissen végzett kutatóink, tanáraink nyugodt szívvel és magabiztosan mehetnek tehát külföldre, hogy a nagyvilág előtt büszkén képviselhessék egyetemünket. Kérdés persze, hogy mit gondolhat az ELTE-ről mondjuk az a holland / amerikai / vietnámi iskolaigazgató / kutatóintézet-vezető / stb., aki az intézmény nevével először egy ilyen (khm) dokumentum kapcsán találkozik.

Idén az ELTE Tanító- és Óvóképző Karán a törvényi előírás ellenére a végzősök többsége nem kapott a diploma mellé oklevélmellékletet.

2 komment

Címkék: link felsőoktatás ttk tofk oklevelmelleklet

Mély válságban van a természettudományos képzés

2009.06.15. 16:06 :: én-te-ő

„Előadásomban azt emelem majd ki, hogy ennek a fő oka a természettudományos tanárképzés gondjaiban keresendő” – mondta, az MTA elnöke, hozzátéve, hogy a 2009/2010-es tanévre egyetlen hallgató sem jelentkezett az ELTE fizikatanár-képzésére, de az egész országban sem haladja meg a jelentkezők száma a tíz főt.

Az index cikkét itt találod.

Nem országos, hanem világméretű problémával állunk szemben. Többek közt Nagy-Britannia, Franciaország és az USA is évek óta tanárhiánnyal küld. Itthon a vidéki városok többségében nem megoldott a természettudomány szakos tanárok utánpótlása.

Tessék ötletelni, merre van a kiút a gödörből.

Szólj hozzá!

Címkék: link ttk tanárképzés

Amikor a liftnek elege van

2008.12.29. 15:55 :: én-te-ő

Valakinek új hobbija van a lágymányosi épületben, liftgombokat gyűjt. Hogy mit csinál velük, az rejtély, talán fülbevalót készít belőle, vagy kabátgombot, sörnyitóként használja, de az is lehet, hogy saját liftet épít, amihez egyesével lopja össze a hozzávalókat.

Az eredmény kissé bosszantó. Mennél le a földszintre, és nincs nullás. Oda se neki, egy emelet lépcsőzésbe nem halunk bele. Ennél kellemetlenebb helyzetben vannak a kerekesszékesek, akik várhatnak másik liftre, remélve, hogy abban van az óhajtott emelet gombjából.

A gombgyűjtés odáig fajult, hogy némelyik lift kapcsolótáblája tönkrement. Nyomkodhatod a gombokat, nem történik semmi (az ajtó becsukásán kívül). Bentről nem verézelhető. Kintről annál inkább, ha hívják, megy. Beszállsz, ajtó becsuk, a lift elindul - a másik irányba. Vagy nem, és várhatsz, mert bentről ajtót nyitni se lehet. Ez mondjuk este lehet ciki, ha te vagy az utolsó, aki hazafele menne.

Mint minden, a javítás is pénzbe kerül, vagyis pénzt von el mástól, fűtéstől vagy karbantartástól, esetleg feljesztéstől. Ez azért eszébe juthatna annak a kedves kollégának is, aki szerint ez jó poén. Neki, aki érettségizett, felnőtt ember, a jövő értelmisége.

2 komment

Címkék: diak lagymanyos

Akikre büszkék lehetünk

2008.12.29. 15:37 :: én-te-ő

Cikk az Indexen a TTK Elméleti Fizika Tanszékének kutatóinak eredményeiről.

(Ha hasonló, az egyetem hírnevét öregbítő cikkre bukkantok, szeretettel várjuk őket. - szerk.)

Szólj hozzá!

Címkék: link

OMHV

2008.05.28. 13:52 :: én-te-ő

Vagyis oktatói munka hallgatói véleményezése. Hogy mi ez, és mire jó, arról itt olvashatsz.

A kezdeményezést csak támogatni tudom, bár még nagyon sok gyerekbetegsége van a rendszernek.

6 komment

Címkék: link szavazas omhv

Oktatói holnap

2008.05.27. 14:09 :: én-te-ő

Egy cikket keresve botlottam ebbe a holnapba, s mivel jártam korábban a tanárúr egy előadására, gondoltam körülnézek.

Szakmai önéletrajz. Cikkek, könyvek felsorolása, linkekkel. Fogadó óra helye, ideje. Térkép, hátha nem tudod, hol is van a Kazy. Elérhetőségek, email, skype, msn. És egy külön oldal annak szentelve, hogy hol, mikor lehet jegyet beíratni vizsgaidőszakban.

Kedves tanárúr, emelem kalapom.

Szólj hozzá!

Címkék: link tanárképzés

Kitekintő: Agresszió-kezelő tréning

2008.05.21. 21:17 :: én-te-ő

"Nem a diákok kitiltásával, hanem megelőzéssel lehet visszaszorítani az iskolai agressziót, ezt javasolja a fővárosnak a januárban felállított szakmai bizottság. Az iskolák anyagi támogatást is kapnak a pedagógusok szakmai tréningjeire, az eszközök fejlesztésére és prevenciós programok szervezésére. Az intézkedési tervhez idén 50 millió forintot rendel a Fővárosi Önkormányzat."
index.hu

Arra, hogy van iskolai agresszió, továbbképzésen kell felkészíteni a tanárokat. Egyrészt mert változnak az idők és a gyerekek, a jó tanár meg olyan, mint a jó pap. (LifeLongLearning, szeretjük emlegetni.) Másrészt mert a tanárképzés négy-öt-hat éve alatt a hallgató jóformán csak válogatott, elit gyerekekkel találkozik. ELTE hallgató, ELTE gyakorlóiskola, tehetséggondozás, versenyistálló. Ami jó, de nem elég jó. Egy vidéki szakközépiskola egészen más. Korábban írta valaki hozzászólásban, hogy tapasztalatot mindenkinek magának kell szereznie. Ez rendben is van. De úszni se úgy tanulsz, hogy bedobnak a mélybe.

Van olyan kurzus, hogy Hátrányos helyzetű fiatalok nevelése. Itt az ember megtudja, hogy vannak hátrányos helyzetű fiatalok, és hogy milyen sokfélék is ők. Aztán levizsgázik, és nem gondol vele többet.

Egyszer egy pedagógia előadás így kezdődött: Ma Magyarországon háromból egy házasság válással végződik. Aztán az előadó elkezdte számolni. Egy-kettő-három. A statisztika alapján Ön el fog válni. Egy-kettő-három. Ön is. Valahogy rögtön jobban a magunkénak éreztük a problémát.

Egy, kettő, három.

Szólj hozzá!

Címkék: link tanárképzés

Pénz, pénz, pénz - fizetés

2008.05.20. 14:39 :: én-te-ő

Miért megy valaki tanárnak? Sokáig úgy gondoltam, hogy hivatástudatból. A csoporttársaim közt sokan vannak, akiket csak idesodort az élet, nem vették fel kutatónak / mérnöknek / orvosnak / színésznek, ide meg igen. Valami diploma pedig kell.

Most tekintsünk el tőlük, és nézzük csak azokat, akik azért tanárok, mert tanítani akarnak. Gyerekeket írni, kamaszokat verset elemezni, egyetemistákat integrálni, felnőtteket számítógépet használni. Át akarják adni a tudásukat, szívvel-lélekkel. Egy pedagógia tanáromtól hallottam, hogy a felmérések szerint nekik (tehát a lelkeseknek) átlagosan 7 év kell a magyar oktatásban ahhoz, hogy kiégjenek, megkeseredjenek. Ez nem elmélet, ez statisztika. Hét év alatt lesz az ötletekkel teli pályakezdőből rémálmaink megkeseredett tanára. De miért?

7 komment

Címkék: pénz fizetés

Pénz, pénz, pénz - ösztöndíj

2008.05.20. 13:33 :: én-te-ő

Nyugdíj előtt álló tanár ismerős panaszolja, hogy manapság a fiataloknak elég a kettes, nem akarnak jobb jegyet. Bezzeg régen...!

Egyszer csináltam egy igazán jó félévet. Sok tárgyam volt, sok vizsgám, az átlagom sem volt rossz. Ezért a félévért nulla azaz nulla forint ösztöndíj járt. Hiányzott 200 Ft a határ megugrásához. A legkeményebb vizsgámért 92 Ft-ot fizettek volna - sokunknak volt hármasa, no. A következtetést nem volt nehéz levonni: ha a jobb jegyért ugyanúgy nem jár jutalom, miért törje össze magát az ember? Jó az a kettes.

Igazságos ösztöndíjrendszert persze lehetetlen csinálni, olyan nincs, ami mindenkinek jó. A jelenlegi viszont minden, csak nem jó. Hihetetlen közösségromboló ereje van. Nem elég, hogy jó vagy, legyél jobb - a többieknél. Taposs.

Meg aztán kevés pénzt kell sokfelé osztani, ezt is értem. De ez a 92 Ft... Kabaré.

2 komment

Címkék: pénz ösztöndíj

HOK választás

2008.05.10. 20:11 :: én-te-ő

A TTK-n ez úgy néz ki, hogy a bejárattal szemben egy kis asztalnál ülnek átlag ketten, a hallgató bediktálja az EHA kódját, aláír, majd kap egy szavazólapot.

Az esemény komolysága két részlettel jól jellemezhető:
 - Pár éve bevezették, hogy a szavazólapon a jelölt neve mellett szerepeljen a fényképe is. Erre azért volt szükség, mert név szerint a többség egyáltalán nem ismerte őket, arcról meg talán.
 - Az utóbbi években a leadott szavazólapért csoki jár. Az ok egyszerű: az eredményes választáshoz 50%-os részvétel kell, az átlag hallgatót pedig nem érdekli, ki képviseli (vagy nem képviseli) az ő jogait a következő ciklusban.

(A hajtás után szavazás.)

9 komment

Címkék: szavazas hok

Uszoda az Ajtósin

2008.05.10. 19:20 :: én-te-ő

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy ELTE uszoda.

Kicsi uszoda volt ez. Volt egy sportmedencéje, egy termálvizes, meg egy szauna. Pár öltöző, zuhanyzó, az emeleten egy büfé, a bejárat mellett sportbolt.

Családias uszoda volt ez. A portás néninél lehetett úszósapkát bérelni, ha az ember otthon felejtette a sajátját. Az öltözőben sorszámos fogasra kellett rakni a ruhákat, és bemondásos alapon kapta vissza mindenki a sajátját. Működött.

Olcsó uszoda volt ez. ELTE dolgozóknak és diákoknak 0-200 Ft volt a belépő, utóbbi délutánonként, amikor működött a termál és a szauna.


8 komment

Címkék: sport uszoda