Ismét vendégposzt:
Mikor lenne jó egyetem az ELTE?
- Ha a vezetői posztokra (rektor-dékán-intézetigazgató-tanszékvezető) nem csak egy-egy, nagynehezen meggyőzött jelentkező lenne, hanem 4-5 energikus, az egyetemnek segíteni akaró, független, autonóm személyiség versengene a kinevezésekért;
- Ha az ELTE gazdasági vezetése nem máshonnan - finoman szólva – elküldött emberekből állna,
- Ha a legjobb oktatók és kutatók nem éreznék úgy, hogy ha lehetne, már holnap máshol dolgoznának, és nem az ELTÉ-n (ma kivétel nélkül így érzik),
- Ha az ELTE oktatói a magukénak éreznék az egyetemet, és nem egy olyan helynek, ahonnan csak rosszat várhatnak,
- Ha valamennyi ELTE professzornak lenne MTA doktori fokozata, ideértve az pl. az újonnan megválasztott rektort is,
- Ha az ELTE Szenátusa nem a bukott politikusok lerakodóhelye lenne,
- Ha az 5-10 éven át egyenletesen pocsék szakmai teljesítményt nyújtó oktatókat illetve titkárnőket, asszisztenseket udvariasan megkérnék, hogy máshol dolgozzanak,
- Ha nem azért versengenénk a társegyetemekkel, hogy minél több rossz diákot vegyünk fel a fejkvóta miatt, akik aztán tönkreteszik az egész képzést,
- Ha erre a blogra az ELTE oktatói közül többen mernének írni, és nem félnének a retorzióktól, mert nem lennének,
- Ha lenne demokratikus közélet az ELTÉ-n, internetes fórumokkal, blogokkal, és nevüket vállaló emberekkel, és a meggondolatlan vezetők tarthatnának attól, hogy megkérdezik tőlük, hogy miért is kell pl. páncélozott Volvóval járni, közpénzből.
- Ha a karok, intézetek és az ELTE gazdálkodása átlátható lenne, kezdve a rektori fizetéstől (mennyi is?) a vezetői pótlékokon át a "titkos" kari jutalmazási keretekig, és a vezetőknek a közpénzekből kifizetett jutalmai is nyilvánosak lennének,
- Ha minden hónapban internetes, anonim szavazással értékelni lehetne a kari és az egyetemi vezetés (és persze a gazdasági vezetés) teljesítményét az adott hónapban,
- Ha a HÖK-ös képviselők az intézeti, kari és egyetemi vezetésből is eltűnnének, így nem szavazhatnának a személyi és tudományos, valamint gazdasági kérdésekről (amikhez nem értenek, és nincs is sok közük hozzá), viszont az ezután létrehozandó, csak az oktatással foglalkozó, intézeti, kari és egyetemi fórumokon jelentős szerepet kapnának mind az oktatás szervezésében, mind pedig a hallgatói érdekvédelemben.
Legutóbbi hozzászólások